Gør dit brand unikt og genkendeligt?

Som virksomhed kan det være uhyre vigtigt og ikke mindst behjælpeligt at skabe et stærkt og solidt brand iblandt det virvar af konkurrenter på markedet. Det er vigtigt at forbrugerne har kendskab til lige netop din virksomhed – ellers bliver det svært for dig at sælge noget til dem. Det er der nogle råd til, hvordan du kan gøre her.

Logoet

Virksomhedens symbol – logoet, er et af de markører som forbrugerne skal associere med din virksomhed. Ligesom æblet næsten utvetydigt forbindes med Apple, skal du finde et kendetegn, der forbindes med dine produkter. Det kan være du allerede har et, eller skal til at designe dit helt eget. Ligesom med det almindelige logo kan en kendetegnende melodi også være en fin strategi at implementere i sin markedsføring. Lydlogo kaldes det, og er en lille lydsekvens du kan bruge konsekvent som en del af markedsføringen af dine produkter. Det kan være vigtigt at du finder Et lydlogo, der repræsenterer dig og som gør sig genkendelig blandt de mange andre reklamemelodier. Det kan måske være nemmere at brande, hvis dit Lydlogo er lidt iørefaldende, så folk kan huske det og genkalde sig det. På den måde genkalder de sig også din virksomhed.

Reklamer

Hvis din virksomhed benytter sig af reklamer enten på fjernsynet eller magasiner, kan det også være med til at danne et vist element i markedsføringen. Noget, der hænger ved på den ene eller anden måde. Ligesom virksomhedens Lydlogo. Det kan være nogle personer, delelementer eller reklamens struktur, der går igen, så der skabes en rød tråd i virksomheden og dens brand. Det handler i høj grad om, hvad der giver mening for jeres virksomhed og hvilket brand i ønsker at pådutte jer. Om det skal være pyntet med lidt humor eller holde sig i den sobre ende, er helt op til dig, og hvad der passer bedst.